3 manieren om je te onderscheiden

Waarom moet een potentiële klant juist met jou in gesprek gaan?

Er is een reden waarom klanten meestal geen verschil zien tussen diverse aanbieders, omdat ze zich niet onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Want de meeste zelfstandig ondernemers of verkopers bieden geen (toegevoegde) waarde. Daarom maakt het voor de meeste klanten niet uit met wie zij te maken hebben.

Wanneer je in een markt zit waar heel veel concurrentie is, moet je opvallen. Je zal je moeten onderscheiden, om de klant een reden te geven van jou te kopen. En wellicht nog belangrijker, een reden waarom zij jou aan anderen moet refereren.

Wanneer wij duidelijk anders zijn dan onze concurrenten, geven we onze klanten een reden om ons aan te bevelen aan anderen. Eén van de makkelijkste manieren om jouw omzet te verhogen is om jouw bestaande klanten de voorverkoop bij anderen te doen, door middel van aanbevelingen.

Hier zijn 3 manieren om je te onderscheiden van jouw concurrentie:

  1. Laat passie zien voor een ieder die je ontmoetVerkoop is vrijwel altijd een één-op-één activiteit. En wanneer je geen passie, zorg en hulp kan laten zien voor een ieder die je ontmoet, dan ben je niet relevant voor deze persoon. Wees gepassioneerd en geïnteresseerd over en in anderen .

  2. Laat passie zien voor jouw dienst of productHet mooiste voorbeeld vind ik nog steeds de man die ik trof op een netwerkbijeenkomst. Hij vertelde vol passie en trots dat hij chocolatier was (en nog steeds is trouwens). Hij vertelde dat zijn fantastische chocolade bonbons mensen blij maakt en dat hij ze in alle vormpjes met de meest heerlijke vullingen van fruit, kruiden en andere smaakmakers kan maken. De passie straalde van deze man af. En hierdoor was er voor mij nog maar één vraag….. Mag ik een bonbon?

  3. Ga samenwerken met andere dienstverleners, waardoor jouw aanbod completer gaat worden. Bijvoorbeeld een makelaar die gaat samenwerken met de verkoopstylist (of andersom), een boekhouder die gaat samenwerken met een salescoach of een yoga-instructeur die gaat samenwerken met een masseuse. Hierdoor kan jouw aanbod ineens heel enorm verschillen van de concurrentie.

Zo zijn er nog wel een aantal manieren om je te onderscheiden van jouw concurrenten.

Mag jouw bedrijf ook wel harder groeien? Ik coach je GRATIS om het in de juiste versnelling te zetten.  Klik op de link hieronder om in aanmerking te komen voor een  gratis sessie.
>