3 strategieën wanneer je nog een kleine mailinglijst hebt

Niemand opent zijn nieuwe e-mailprogramma en ziet duizenden prospects vanaf dag één. We starten allemaal met één abonnee en vanaf daar groeit onze lijst.

Maar wat je doet, terwijl jouw lijst groeit, is belangrijk voor jouw toekomstige succes.

Het is nooit te vroeg om te beginnen met promoten. 

Dit is de nummer 1 fout die mensen met een kleine lijst maken. Zij denken dat het geen nut heeft om te promoten aan een kleine lijst.

Er zijn twee redenen voor deze grote misvatting. Ten eerste, wanneer je alleen maar informatie (value) stuurt en nooit een aanbod doet, train je jouw abonnees dat er nooit een aanbod zal zijn. Wanneer je dan voor de eerste keer een e-mail stuurt waarin je een product promoot, zullen ze verontwaardigd zijn. Hoe durf je hen iets te proberen te verkopen?!?

Het tweede probleem met niet promoten is dat je een slechte gewoonte voor jezelf creëert. Ja, het is belangrijk dat je waarde (value) levert aan jouw abonnees. Maar het is net zo belangrijk dat jouw mailinglijst niet een dure tijdrovende bezigheid is. De enige manier dat jouw lijst je ook geld gaat opleveren, is wanneer je regelmatig ook een aanbod doet aan jouw lijst.

Het is mogelijk om teveel te promoten.

Ondanks wat ik zojuist zei, is het mogelijk jouw lijst op te branden met promotie na promotie. Wanneer je alleen maar aanbiedingen stuurt aan jouw abonnees en geen waarde. Dan zal het aantal uitschrijvingen enorm hoog zijn. 

In plaats daarvan kun je beter een systeem hanteren waarbij je jouw lijst grote waarde biedt. Leer hen om jouw mails te openen door ze altijd van informatie te voorzien, wat jouw klanten willen en nodig hebben. Deel jouw verhalen (stories) met hen. Vertel hen wat jij hebt geleerd. Zorg voor interactie met hen. Promoties zijn noodzakelijk, maar zij zien niet de primaire manier om te connecten met jouw lijst.

Maak goed gebruik van segmentatie.​

Niet iedereen op jouw mailinglijst zal baat hebben bij dezelfde informatie of promoties. Sommige abonnees zijn aan het begin van hun transformatie en zetten hun eerste stappen op het terrein waar jij de expert bent. Anderen zullen al verder gevorderd zijn en hebben ander advies nodig. Sommige abonnees zullen ‘active buyers’ zijn en snel tot aankoop over gaan. Anderen niet.

Door segmenten te creëren in jouw e-mail software, kan je jouw abonnees precies dat bieden wat zij nodig hebben. Deze doelgerichte benadering zal resulteren in meer sales en meer tevreden abonnees. 

Of jouw lijst nu 10 of 10.000 abonnees groot is, deze strategieën zullen je helpen jouw lijst winstgevend, actief en toegankelijk houden. En een toegankelijke lijst is één van het meest waardevolle bezit een expert kan hebben in zijn business. Zorg er goed voor en het zorgt goed voor jou!

>