De beste tool voor meer klanten

“Welke tools gebruik jij om meer klanten en meer omzet te krijgen?” Stel je even voor: een coachingsgesprek – netjes op 1,5 meter afstand – met als venue een prachtig landgoed en een vijver. De ondernemer tegenover stelt de vraag die ik zo vaak eerder van andere ondernemers kreeg. Bij de eerste woorden van m’n antwoord, kijkt m’n coachee mij verbaasd aan. Er komt niet direct “Google Adwords of Facebook Ads” uit m’n mond gerold. En nee, ook niets over e-mailmarketing. In plaats daarvan vraag ik of hij z’n telefoon even uit z’n zak wil halen…

De telefoon… is dat het geheim?

De telefoon is altijd al heel belangrijk geweest in verkoop en accountmanagement. Je zou kunnen zeggen dat het al decennialang de beste tool van verkopers is..

Je hebt je beste verkooptool altijd bij de hand

Op dit moment heb je waarschijnlijk je telefoon vast, ligt hij voor je op je bureau of zit hij in je broekzak. En ja, ik weet ook wel dat tegenwoordig de meeste mensen de telefoon gebruiken voor Whatsapp, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, poezenfilmpjes, het nieuws volgen of foto’s maken.

Zo zet je je geheime wapen in….

Maar…. die geweldige, vaak dure telefoon kun je ook gebruiken om te bellen. Met andere mensen. Het is een geweldige, krachtige verkooptool. En zet ‘m vooral direct in: al bij het contact met prospects! Maar zeker ook als je je band met bestaande klanten wilt uitbouwen of het contact wilt onderhouden met oude klanten.

Even een belletje om te horen hoe met je klanten gaat en wat er binnen hun organisatie speelt, is zo gedaan. Maar het voordeel is immens: je toont interesse, je krijgt waardevolle marktinformatie waar je (later) op in kunt spelen en je hebt misschien zelfs een kans om zijdelings dat ene aanbod te introduceren of nog eens onder de aandacht te brengen. Zijn er problemen? Dan kun je die via de telefoon vaak het snelst oplossen. Of het nu problemen zijn waarbij je de redder in nood bent of de trouwe adviseur of problemen in het gunningstraject of verkoopproces… Contact tussen mensen is enorm krachtig. De telefoon is in deze tijden belangrijker dan ooit!

Heb je dan niets aan Adwords en e-mailmarketing? 

Google Adwords, Facebook Ads, e-mailmarketing en andere sales- en marketingtools werken. Heus. Ze helpen je om meer klanten te krijgen. Maar in mijn ogen is de telefoon nog steeds de belangrijkste tool voor verkopers en ondernemers die meer klanten en dus ook meer omzet willen.

Bellen dus!

Alors, resumé… Even niet meer doen: delen van alle mogelijke poezenfilmpjes en eindeloos tijdlijnscrollen. Maar… Wel die telefoon pakken…. om te bellen!

Heb je meer hulp nodig bij je telefonische acquisitie?

Wil je ook meer weten over hoe je meer klanten en meer omzet met jouw telefoon kan krijgen? Of wil jij weten hoe je de telefoon kunt gebruiken om betere relaties te krijgen met je klanten? Een verkoopgesprek via de telefoon is minder eng als je weet hoe je dat bellen het best aanpakt. Ik luister graag naar jouw verhaal. Kom ik daarna met een aantal snel toepasbare tips… Beloofd! Laat hieronder even wat van je horen of stuur mij even een berichtje. Dan neem ik contact met je op. Via de telefoon.

>