Het belang van face to face contact

Door alle technologische ontwikkelingen en hulpmiddelen is mijn werk er de laatste jaren alleen maar makkelijker geworden. Met mijn laptop en mijn telefoon heb ik mijn kantoor altijd bij me, waar ik ook ben. Ik gebruik Skype en Webinar software om contact met mijn klanten te onderhouden. Ondanks dat, geloof ik nog steeds in persoonlijke face to face gesprekken.

Wanneer we elkaar live en face to face ontmoeten, gebeurt er iets speciaals. Of je nu zit bij de Starbucks, in een coachingsruimte of in een hotel... jouw gesprekken worden er over het algemeen beter van. Je hebt sneller echt contact met elkaar, dat begint al door dat je elkaar even aanraakt door een hand te geven. De gesprekken gaan meestal snel veel dieper en het is makkelijker om meer door te vragen (of moeilijker voor jouw gesprekspartner om onder sommige vragen uit te komen). 
Door dit alles is het vaak ook makkelijker om tot een deal met elkaar te komen.

Natuurlijk is het zo dat telefonische en Skype gesprekken vaak efficienter zijn. Je kunt immers meer kennismakingsgesprekken in dezelfde tijd te doen. Je kunt ze doen waar je wilt en je hoeft er niet voor te reizen. Maar het wil niet zeggen dat het altijd de beste oplossing is.

Kijk eens naar jouw verkoopcyclus, wanneer zouden persoonlijke face to face gesprekken een meerwaarde kunnen zijn in de relatie tussen jou en jouw klanten of prospects. Wellicht zijn er bepaalde productgroepen, die zich niet makkelijk laten verkopen via de telefoon of Skype. Of bepaalde vormen van samenwerkingen, waarbij je elkaar toch even recht in de ogen zou moeten kijken.  Het kost je misschien wat meer tijd en moeite, maar vaak moe je wat extra stappen zetten om tot de beste resultaten te komen. 

Check mijn blogs voor meer tips over hoe je meer kan verkopen. 

PS ik geef deze maand 4 GRATIS - LIVE Strategiesessies (op locatie) weg. Wil jij hiervoor in aanmerking komen? Zeg dan "YES" in de comments hieronder!

>