14 tips voor succesvolle koude acquisitie

Koude Acquisitie
Koude Acquisitie, gewoon doen!

Iedereen weet het, om aan klanten te komen kan je aan koude acquisitie doen. Koud bellen is één van de mogelijkheden, maar hoe doe je dat nu? Hier geef ik je 14 tips voor een succesvolle koude acquisitie.

 

 Koude acquisitie tips

  1. Zorg voor een vast moment per dag of per week voor koude acquisitie.
  2. Bedenk vooraf de reden voor jouw telefoontje: Voordelen voor de klant, geen product kenmerken
  3. Laat korte voice mail berichten achter.
  4. Ga er vanuit dat voice mail berichten nooit worden beantwoord.
  5. Bel altijd een persoon hoger in de organisatie dan jij denkt dat nodig is.
  6. Wees vol vertrouwen en deskundig
  7. Telefoontjes gepleegd voor 8.30 uur hebben de meeste kans te worden beantwoord door de persoon die je hebt gebeld.
  8. Respecteer de ‘poortwachter’ door hem/haar op dezelfde manier te behandelen als de prospect.
  9. Koude acquisitie op maandagochtend en vrijdagmiddag zullen de slechtste resultaten hebben
  10. Acquisitie op “semi-holidays” zoals de dag na hemelvaart of de dag na koninginnedag, zal leiden tot een hogere respons.
  11. Maak het tot jouw doel om nogmaals met de klant te mogen spreken.
  12. Geloof in wat jouw product en de voordelen voor de klant.
  13. Geloof in jezelf en jouw professionalisme.
  14. Elke tijd is goed om te bellen; wacht niet voor het ‘perfecte’ moment. Doe het gewoon!

Veel verkopers en zelfstandig professionals zien op tegen koude acquisitie. Maar dat is echt niet nodig. Waar ben je bang voor? Dat de gesprekspartner ‘nee’ zegt? of dat hij gelijk de hoorn er op gooit?

Wanneer je weet dat je vaker ‘nee’ zal horen dan ‘ja’ en weet dat bij elke ‘nee’ je dichter bij de ‘ja’ komt, dan zal de angst al een stuk minder worden.

Wanneer je jouw koude acquisitie vaardigheden wilt verbeteren, geef je dan op voor de acquisitietraining van Plusmore of neem contact op voor een 1 op 1 training of salescoaching.

Heb je iets aan deze tips gehad? Like ✔ Deel ✔ Reageer ✔ dan dit artikel hieronder op social media.

>