Plan voor succesvolle bedrijfsgroei

Je wilt groeien met jouw bedrijf, maar je weet niet goed waar je moet beginnen. Je hoort iedereen zeggen dat voor bedrijfsgroei of omzetgroei je actief moet zijn op social media als Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Maar bij jou duizelt het alleen maar. Geloof me, je bent niet de enige ondernemer die er mee stoeit. Bedrijfsgroei…. waar te beginnen.

Zorg voor helderheid in jouw gedachten en zet jezelf op het juiste spoor naar succes. Zet de eerste stap door een verkoopproces te maken.

Zet doelen voor jezelf

Wanneer je weet wat je wilt bereiken, kan je pas de volgende stap nemen naar succes. Het zetten van een hoofddoel en de daarbij behorende (deel)doelen geeft je de mogelijkheid om een stap voor stap proces te volgen. Dit proces geeft je de mogelijkheid te bereiken wat je wilt.

Hieronder maak je stap voor stap jouw proces.

Benoem jouw volgende doelen:

Welke omzet wil je elke maand halen?

Welke omzet wil je aan het einde van het jaar hebben gehaald?

Wat is jouw doel voor de toekomst?

Onthoud, dat wanneer je jouw hoofddoel hebt gehaald, je weer hogere doelen gaat stellen, want van groei worden we gelukkig.

Zoek een route naar jouw doel

Een verkoopproces bevat het creëren van een route. Nu je jouw doelen hebt vastgesteld, kun je beschrijven hoe je deze gaat halen. Je moet kleine stapjes nemen om de top te behalen en dit is ook zo bij doelen.

Zoek uit wat jou afremt

Door uit te zoeken wat jou belemmert in het halen van jouw doelen, heb je de kennis om over van die belemmeringen af te komen. Door na te denken wat jou hindert in jouw groei kun je stoppen met deze activiteiten of de belemmering overwinnen, door het bij de bron aan te pakken.

Zoek uit wie jouw ideale klant is

Kijk goed naar jouw huidige klanten en stel jezelf een aantal vragen:Welke klanten heb ik het meest?Welke klanten leveren de meeste omzet?

Welke klanten kosten mij bijna geen moeite om te krijgen?

Welke klanten zijn het meest tevreden?

Verder moet je jezelf afvragen:

Wat is de reden dat men bij mij koopt?

Wat is het belangrijkste probleem dat men opgelost wil zien?

Waar kan ik mijn ideale klant fysiek ontmoeten?

Waar kan ik mijn ideale klant online ontmoeten?

Door dit uit te zoeken, weet je welk type klanten je wilt bereiken en hoe je hen kunt bereiken.

Focus op jouw klanten

Jouw klant is de belangrijkste prioriteit in jouw bedrijf. Luister altijd naar jouw klanten en hun behoeften, want zij zijn de sleutel tot jouw succes. Wanneer je beter luistert, verkoop je meer!

Je hebt verkoopdoelen voor jezelf gecreëerd, een route gevonden om deze doelen te halen, je hebt uitgezocht wat je daarin juist heeft tegengehouden, je hebt je ideale klant gevonden en je weet nu dat je daar de focus op moet leggen. Nu heb je duidelijkheid en stappen gezet naar jouw succes. Blijf verkoopplannen maken en je zal succes krijgen.

Hulp nodig?

Lukt het niet om het helemaal zelf te doen, ik help je graag verder. Om te beginnen met een gratis strategiesessie. Tijdens deze sessie zullen we al een aantal van bovenstaande onderwerpen behandelen en zal ik (wanneer dat passend is) ook een voorstel doen hoe wij met elkaar kunnen samenwerken.


>