Vanavond eten we …

Pannenkoekdag

Vandaag is het pannenkoekdag.
Zodra ik het de kinderen vertel…. ontkom ik er niet aan, dan eten we pannenkoeken vanavond.

Nationale Pannenkoekdag is natuurlijk vooral de dag dat basisscholen bakken voor ouderen. Duizenden leerlingen uit de bovenbouw organiseren, met hulp van juffen, meesters, vaders en moeders, een pannenkoekfeest voor een oudereninstelling in de buurt. Onder het motto ‘Bak mee voor ouderen!’ zetten we onze opa’s en oma’s zo elk jaar in het zonnetje met zelfgebakken pannenkoeken!

Een leuk initiatief, maar natuurlijk zit er een commercieel doel achter. Want kijk ik verder op de site van www.pannenkoekdag.nl, zie ik dat Tefal en Koopmans initiatiefnemers zijn van deze dag. De vraag naar pannen van Tefal en de pannenkoekenmix van Koopmans zal deze dag toenemen.
Leuk gevonden. En ik vind daar helemaal niets mis mee.

Maar moet je nu ook voor elk product een nationale dag in het leven gaan roepen? Nee, dat lijkt me niet handig.

Maar wat kan jouw bedrijf dan doen om de verkoop van jouw producten te laten toenemen? Meer uitgeven aan marketing? Meer verkopers in dienst nemen?

Dat is voor veel bedrijven de meest voor de hand liggende keuze, maar meestal niet de verstandigste. Om de omzet te laten groeien, zal je eerst het verkoopproces en het verkoopteam goed moeten analyseren. Kijken waar het goed gaat en waar het beter kan. Op basis daarvan met een plan van aanpak komen. Wil je weten hoe je dat doet? Schrijf je dan onderaan deze pagina in voor de nieuwsbrief van Plusmore of neem contact met mij op.

En ja… wij eten vanavond PANNENKOEKEN !

 

>